Gödöllői polgármesteri hivatal

Adó és ingatlangazdálkodás

Tájékoztató az elektronikus ügyintézésről

Tájékoztatjuk adózóinkat, hogy 2018. január 1-jétől az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) 9. § (1) bekezdés a) pont aa) alpontja értelmében, az Eüsztv. 1. § 23. pontjában nevesített gazdálkodó szervezetek, kötelesek adóügyeiket elektronikusan intézni. Elektronikus ügyintézésre kötelezettek többek között például a gazdasági társaságok, a szövetkezetek, a külföldi székhelyű vállalat magyarországi fióktelepei, az állami vállalatok, az egyéb állami gazdálkodó szervek, a végrehajtói irodák, a közjegyzői irodák, az ügyvédi irodák, az egyéni cégek, továbbá az egyéni vállalkozók, az egyesületek, a köztestületek, valamint az alapítványok.

Gödöllő Város Önkormányzata elektronikus ügyintézést biztosítási kötelezettségének a törvényi előírások alapján az ASP-vel lefedett ügytípusok esetében az ASP rendszeren keresztül tesz eleget.

Elektronikus úton történő ügyintézésre az Önkormányzati Hivatali Portálon (https://ohp-20.asp.lgov.hu) keresztül van lehetőség.

Az OHP-portál az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő önkormányzatok természetes személy és jogi személy ügyfelei számára egyaránt lehetőséget biztosítanak a szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybe vételére.

Az ügyindítás bejelentkezéshez kötött szolgáltatás, ennek hiányában az űrlap csak nyomtatható és papír alapon nyújtható be.

2019.január 1. napjától, gazdálkodó szervezetek számára, az adóügyek elektronikus intézésére kizárólag a Cégkapu használható.

A Cégkapun keresztül történő űrlap beküldésre jogosult:

  • elsősorban a cég törvényes képviselője, aki a tárhely szolgáltatást regisztrálta,
  • illetve bármely olyan KÜNY (Ügyfélkapu) tárhellyel rendelkező magánszemély, akit erre a képviselő feljogosított.

Cég képviseletében történő beküldéskor a következő hibaüzenetek érkezhetnek:

  • „A nyomtatvány beküldése sikertelen! A megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezet nem létezik!”
    Ebben az esetben a megadott Cégkapu (a megadott adószám alapján) nem létezik. Nem került sor a cégkapu regisztrációra, vagy hibás adószám került rögzítésre az ügyindítás menüben.
  • „A felhasználó nincs hozzárendelve a megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezet postafiókjához!”
    Az ügyindításkor megadott adószám helyes, és a Cégkapu létezik, de a feltöltést végző felhasználó nincs hozzárendelve.
  • „A felhasználó részére a dokumentum művelet nem engedélyezett a megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezetnél!
    Ez a hibaüzenet arra utal, hogy a beküldő személy küldési jogosultsága letiltásra került
    , a Cégkapu Tárhelyen.

Amennyiben a portálon rendelkezésre álló nyomtatványok között nem található olyan űrlap, amely a kívánt ügyintézéshez szükséges, úgy egy másik elektronikus felülettel, az E-Papír szolgáltatás segítségével bármilyen kérelem és hozzá csatolt pdf formátumú űrlap, nyomtatvány elektronikusan elindítható.  Az E-Papír szolgáltatás itt érhető el: https://epapir.gov.hu

Az Eüsz tv. alapján elektronikus ügyintézésre kötelezettektől 2018.01.01.-et követően papír alapon nem áll módunkban ügyindító dokumentumot befogadni.
Az ügyindítás folyamata és adófolyószámla csak abban az esetben kérdezhető le, ha teljes körű képviseleti joggal/ meghatalmazottal rendelkező e-meghatalmazást küldött az önkormányzati adóügyek intézésére, és az rögzítésre került a rendszerben. Amennyiben még nem küldött meghatalmazást, kérem mielőbbi pótlását!
2019. január 1-jétől az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 22.§. (2) bek.-e alapján az önkormányzati adóhatóság az adózó adószámlájának egyenlegéről, a tartozásai után felszámított késedelmi pótlékról nem értesíti azt az adózót, aki (amely) bevallás benyújtására, illetve adatszolgáltatás teljesítésére elektronikus úton kötelezett, vagy választása szerint elektronikusan nyújtotta be a bevallását. Ezen adózóknak az adóhatóság az értesítési feltételek fennállása esetén elektronikus tájékoztatást küld az adószámla és a felszámított késedelmi pótlék elektronikus elérhetőségéről.
Gödöllő Önkormányzat Polgármesteri Hivatala rövid megnevezése GODOLLOPH, krid száma: 300162729
Hozzászólások
Megszakítás